למי מיועד קובץ חישוב שעות עבודה באקסל?
1. עובדים שצריכים לדווח שעות עבודה באופן שוטף או חד פעמי.
2. מנהלים שרוצים לוודא שהעובדים שלהם מקבלים תשלום מדוייק בעבור עבודתם מצד אחד, ולהבחין בשעות חסרות או אי יעילות בעבודה מצד שני.
3. מנהלי כוח אדם ומנהלי שכר שאמונים על חישוב משכורות ודוחות נוכחות.
4. פרילנסרים/עצמאים שרוצים לחייב לקוחות בצורה מדוייקת ומסודרת.
5. בעלי עסקים/יזמים שרוצים לוודא שהם מנהלים את הזמן שלהם בצורה אפקטיבית.
6. כל מי שרוצה לעקוב אחר שעות העבודה שלו למטרות אישיות או מקצועיות כגון: פרוייקטים אישיים בבית, הפקת אירוע אישי וכד׳).
מה כולל קובץ חישוב שעות עבודה?
השדות בדוח מציינים מידע ספציפי לחישוב שעות עבודה ביחס לתקופה מסויימת, כדי להבטיח תשלום לפי תנאי ההעסקה שנקבעו מראש.
1. שם העובד אליו מתייחס דוח מעקב השעות.
2. טווח זמן (תאריכים) לתשלום.
3. חלוקה יומית של שעות עבודה (שעת התחלה ושעת סיום).
4. סך כל שעות העבודה ברמה יומית כולל שעות נוספות.
5. סך כל שעות העבודה בעבור טווח הזמן שנקבע כולל שעות נוספות.
6. תעריף שכר בסיס ותעריף שכר עבור שעות נוספות.
7. סכום סופי לתשלום.
למה פרילנסרים צריכים לעבוד עם קובץ לחישוב שעות עבודה באקסל?
1. חיוב מדוייק
הקובץ מציג דוח חיוב מסודר עבור לקוחות. כך פרילנסרים יכולים להפיק במהירות דוחות וחשבוניות עם כמות שעות עבודה וסכום לחיוב בעבור פרוייקט ספציפי או עבור תקופה מסויימת של שירות (ריטיינר). הקובץ מועיל במיוחד לפרילנסרים שמחייבים לקוחות ברמה שעתית.
2. ניהול זמן
פרילנסרים יכולים לעבוד עם הקובץ כדי לעקוב ולנהל את זמנם בצורה יעילה. זה רלוונטי במיוחד למי שעובד על מספר פרוייקטים או לקוחות במקביל.
3. תיעוד שעות
הקובץ יכול לשמש פרילנסרים ככלי לתיעוד שעות עבודה היסטוריות על פרוייקט או מול לקוח מסויים. זה שימושי ביותר כאשר רוצים להעריך כמות עבודה של פרוייקט כלשהו המבוסס על פרוייקט קודם אחר, לצרכי מס, להדגמה עבור לקוחות פוטנציאלים ועוד.
4. עמידה בתנאי החוק
שימוש בקובץ יכול לסייע לפרילנסרים להבטיח שהם עומדים בחוקים ובתקנות הרגולטריות ביחס לתנאי עבודה, שכר וכד׳ על מנת למזער את הסיכון לבעיות משפטיות.
5. פרודקטיביות
קובץ חישוב שעות עבודה עוזר לפרילנסרים להיות מאורגנים, לנהל את עומס העבודה שלהם בצורה מיטבית ולהשיג מטרות בצורה יעילה יותר.
למה בעלי עסקים צריכים לעבוד עם קובץ לחישוב שעות עבודה באקסל?
1. תשלום שכר מדוייק
הקובץ יכול לסייע לבעלי עסקים קטנים לחשב במדוייק את שכר העובדים שלהם כולל תוספות ושעות נוספות ולהעביר את התשלום המדוייק, בזמן שנקבע מול העובד. כך העובד מרגיש מרוצה יותר, מחוייב למעסיק וגם בעל העסק מגן על עצמו מול סיכון משפטי בנושא שכר.
2. ניהול זמן.
הקובץ עוזר לבעלי עסקים קטנים לעקוב ולנהל את שעות העבודה של העובדים בצורה יעילה וכך לנצל בצורה מיטבית את שעות העבודה ולוודא שהעסק מתקתק.
3. תיעוד שעות
הקובץ מסייע לנהל רישום מסודר של שעות העבודה של העובדים. זה הכרחי ביותר כאשר יש צורך לבצע חישובי מס וכדי להציג בפועל את משמעות וכמות העבודה ללקוחות פוטנציאלים.
4. עמידה בתנאי החוק
הקובץ מסייע לבעלי עסקים קטנים לוודא שהם עומדים בתקנות וחוקי השכר במדינה וכך להקטין את הסיכון לבעיות משפטיות שעלולות לצוץ.
5. פרודקטיביות
קובץ חישוב שעות עבודה מסייע לבעלי עסקים קטנים להתנהל בצורה מאורגנת, לנהל את עומס העבודה בצורה יעילה ולהשלים פרוייקטים בהצלחה.
מהם היתרונות של קובץ אקסל אל מול תוכנה לחישוב שעות עבודה?
1. עלויות
קובץ חישוב שעות עבודה זול משמעותית מתוכנת דיווח שעות עבודה. בדרך כלל תידרשו לשלם באופן שוטף (ברמה חודשית) בעבור שימוש בתוכנה ובעבור כל עובד שאתם מוסיפים למעקב, דבר שיכול להצטבר לכמה עשרות ואף מאות שקלים לחודש. לעומת זאת, קובץ אקסל עולה כמה עשרות שקלים בודדים והתשלום הוא חד פעמי. בקיצור, דוח שעות באקסל הוא זול באופן משמעותי.
2. התאמה אישית
קובץ אקסל ניתן להתאמה אישית של המשתמש – זאת בניגוד לתוכנה – אותה מפתחים בצורה יותר כללית לרוב המשתמשים. לכן לפרילנסרים או בעלי עסקים קטנים שיש להם דרישות ספציפיות, קובץ אקסל יכול להתאים יותר.
3. קלות שימוש
קובץ אקסל הוא פשוט ונוח יותר לרוב המשתמשים. הוא לא דורש הבנה עמוקה בכל הפיצ׳רים והתכונות של המערכת כמו תוכנה מורכבת, והוא מאפשר פונקציונאליות ברורה לחישוב שעות עבודה. בנוסף, תוכנת אקסל היא אחת התוכנות הפופולריות ביותר שיש לאנשים על המחשב: בבית ובעבודה. הנגישות לקבצים אלו היא גבוהה, מה שעוזר לעובדים ומעסיקים לבחור לעבוד עם קבצים מסוג זה.
4. ניידות
לקובץ אקסל אפשר לגשת מכל מקום, גם כאשר אין גישה לאינטרנט – זאת בניגוד לתוכנה שלרוב יושבת על ״ענן״ ודורשת חיבוריות לרשת. היתרון בקובץ אקסל, זה שניתן להשתמש בו מכל מקום גם תוך כדי תנועה.
הנחיות שימוש בקובץ חישוב שעות עבודה באקסל
1. הוספת תאריך
הזינו תאריך נוכחי לדוח שלכם (תא G1) – התאריכים יסתדרו באופן אוטומטי לפי התאריך שהזנתם
2. הוספת מחיר וכמות שעות עבודה
הזינו מחיר לשעת עבודה רגילה, מחיר לשעה נוספת ואת כמות שעות העבודה הנדרשות ביום
3. הוספת שעות
אם שעת ההתחלה או שעת הסיום שלכם היא משעה אחת בצהריים והלאה, הזינו את השעה לפי הגדרה של 24 שעות: לדוגמא: 13:00 או 18:00 (אין צורך להוסיף AM/PM, ההגדרה תתווסף באופן אוטומטי)
הורדת הקובץ